» » با حضور مدیران اجرایی نمایشگاه و دانشجویان منتقد؛ نشست نقد و بررسی نمایشگاه مجازی قرآن برگزار شد

به گزارش ایکنا،‌ نشست نقد و بررسی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم  هفتم تیرماه با حضور مرتضی خدمتکار، مدیر اجرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سلیمانی، مدیر بخش محتوایی، حسین صفری، مدیر بخش فروش، علی تن، مدیر نگارخانه، جواد نصیری، مدیر روابط عمومی و یاسر سجادی، مدیر فناوری اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم و ادیبی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی، رضوانی، مسئول قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران، درویشعلی و جمع دیگری از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌‌های قرآنی در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد. همچنین در بخشی از این نشست، محمود واعظی، مشاور امور بین‌الملل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت وبیناری حضور یافت.

در بخشی از این نشست به هزینه‌های نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم و نیز میزان بازدید مخاطبان از بخش‌های مختلف اشاره شد. همچنین مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن به تحقق ۴۰ درصد از ایده‌های خود در این نمایشگاه اشاره کردند.

در این نشست، مجموع هزینه‌های نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شد. همچنین به پرداخت یک و نیم میلیارد تومان بن کارت خرید از نمایشگاه به فعالان قرآنی نیز اشاره شد.

در بخش دیگری از این نشست به ظرفیت بهره‌مندی فضای عمومی کشور از فعالیت‌های قرآنی نیز اشاره و بر این موضوع که فعالیت‌های قرآنی در اولویت‌ اول تا پنجم عموم مردم و مدیران ارشد نیست، تأکید شد. همچنین منتقدان حاضر در جلسه، نمایشگاه قرآن را به مثابه یک فروشگاه معرفی کردند و مدیران اجرایی نمایشگاه نیز در پاسخ به این نقد به مطالبه‌گری مردم برای حضور داشتن بخش فروش در نمایشگاه قرآن اشاره کرده و نمایشگاه قرآن را فرصتی برای معرفی و ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای قرآن و عترت در سطح کشور دانستند.

نداشتن فرصت کافی برای ایده‌پردازی بیشتر،‌ برگزاری نمایشگاه در دوران کرونایی، واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی، فعالیت پنج هزار هنرمند قرآنی در کشور، حمایت از ۹۰ درصد موسسات حاضر در نمایشگاه و بدیع بودن تجربه نمایشگاه مجازی قرآن، بخش دیگری از موارد مطرح شده در این نشست بود.

0/04/8