» » هم‌افزایی مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان
هم‌افزایی مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها روز گذشته قرارداد همکاری برای استفاده از ظرفیت تولیدات مشترک در حوزه اطلاع‌رسانی، ترویج  تبلیغ برنامه‌ها و آموزش‌های مشترک و بخش بین‌الملل امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛‌ مرتضی فاضلی، رئیس مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ ماشاءالله همایی‌فرد، مشاور این مرکز و سیدعلی موسوی، مدیر تولید محتوای مرکز آموزش مجازی نهاد از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، روز گذشته، 5 آبان نشست مشترکی با محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا داشتند.

سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان در این نشست گفت: آماده هستیم تا در حوزه‌های آموزش‌های تخصصی قرآن کریم، فناوری‌های جدید در حوزه آموزش و رسانه، مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان همکاری کنیم.

حسنی همچنین فعالیت در ترجمه محتوای فاخر فرهنگی به سایر زبان‌ها را از اولویت‌های این نهاد قرآنی برشمرد و افزود: برآوردهای ما براساس نیازسنجی آموزشی در خارج از کشور، این است که حتی در زمینه آموزش‌های ساده از جمله قرائت قرآن، بازار جدی آموزشی و ظرفیت کار مشترک وجود دارد.

وی گفت: جهاد از لحاظ تکنولوژی جزو معدود نهادهایی است که فضای فناورانه را به همراه ساختاری انعطاف‌پذیر دارد و مصداق آن، فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در دوره کروناست که این نهاد انقلابی به سرعت خود را با فضای جدید تطبیق داد.

فاضلی نیز در این نشست یادآور شد: مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بحث آموزش مجازی نیز طی سالیان گذشته، دستاوردهای خوبی به‌ دست آورده است. کرونا بر حوزه آموزش، کسب و کار، فعالیت‌های اقتصادی و ... تاثیر گذاشته است و وارد فضای جدیدی در کرونا و پساکرونا می‌شویم که باید خود را با آن تطبیق دهیم.

رئیس مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دو میلیون مخاطب این مرکز گفت: یکی از جدی‌ترین حوزه‌ها، آموزش‌‌های قرآنی است که پراکندگی جمعیتی آن شامل بیش از 85 درصد دانشجویان و بیش از 40 هزار نفر از استادان دانشگاه‌هاست. بخشی از آموزش‌هایی که از آن استقبال شد، آموزش‌های قرآنی بوده است که بیش از 10 هزار استاد را آموزش دادیم.

فاضلی با اشاره به همکاری این مرکز با استودیومبین سازمان قرآنی دانشگاهیان افزود: می‌توانیم برنامه‌ریزی‌هایی با محوریت سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی برای تولیدات آموزشی داشته باشیم. مأموریت اصلی برنامه‌ ما آموزش است و سازمان قرآنی ترکیبی از آموزش و رسانه است.

رئیس مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اتفاق خوب طی شش سال گذشته، حفظ جامعه مخاطب دو میلیون نفری و ارائه منظومه‌ای از تولیدات فاخر محتوایی به آنهاست. موضوعاتی با محتوای «تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی» را دنبال می‌کنیم که قطعا مقوله قرآن و اهل‌بیت(ع) محوریت اصلی را دارد.

وی بر اهمیت تدوین چشم‌انداز پنج ‌ساله و نزدیکی مخاطبان مرکز آموزش مجازی در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان تاکید کرد و افزود: موضوع ملموس طی بازدید امروز، فعالیت در حوزه رسانه‌ای و مباحث میان‌رشته‌ای است.

در پایان این نشست، قرارداد همکاری مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان با موضوع مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین)، منعقد شد.

99/08/6