» » نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌ و زیارت در بازدید از ایکنا: دغدغه‌های قرآنی جهاددانشگاهی قابل تحسین و تقدیر است
نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌ و زیارت در بازدید از ایکنا: دغدغه‌های قرآنی جهاددانشگاهی قابل تحسین و تقدیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،‌امروز ۱۱ اسفندماه با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف این سازمان قرآنی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، یکشنبه ۱۱ اسفندماه، با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایکنا بازدید به عمل آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از تحریریه فارسی و بین‌الملل بازدید کرد و با جزئیات فعالیت‌های گروه‌های مختلف خبری ایکنا آشنا شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید، که از سوی عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا همراهی می‌شد، از اقدامات رسانه قرآن در مواجهه با موضوعات حج و زیارت، قدردانی و بر تقویت ظرفیت‌های رسانه‌ای در موضوعاتی همچون پیوند حج و سبک زندگی تأکید کرد.  

نواب با بیان اینکه بازدید از ایکنا فرصتی برای آشنایی با خدمات ملی و بین‌المللی این مجموعه قرآنی بود، اظهار کرد: همه رسانه‌ها باید برای پوشش اخبار مربوط به حج و زیارت به دید وظیفه شرعی و دینی بنگرند.

وی با تحسین دغدغه‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بر لزوم همکاری همه نهادهای مربوط به دانشگاه، همچون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی و جهاددانشگاهی با یکدیگر تأکید کرد.


عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، نیز در این بازدید با بیان اینکه این نهاد انقلابی با توجه به نتایج نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سه محور هنری، خدمات اجتماعی و گردشگری را مبنای فعالیت خود قرار داده است، گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران معتبرترین نتایج افکارسنجی در کشور را ارائه می‌دهد و طبق آمار این مرکز، با وجود برخی مشکلاتی که در ظواهر دینداری جوانان پدید آمده است، اما باورهای ایمانی آنها مستحکم است و فضایل اخلاقی مانند راستگویی و وفای به عهد را رعایت و سعی می‌کنند که دینداری خودشان را در عرصه خدمات اجتماعی، فعالیت‌های هنری و توجه به محیط زیست که ذیل گردشگری محسوب می‌شود نیز دنبال کنند.


در ادامه سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مراکز مختلف این سازمان گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به تبع سیاست‌‌های جهاددانشگاهی بر فعالیت‌های قرآنی و دینی با جامعه هدف جوانان تمرکز دارد. همچنین تاکنون شش دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان را برگزار کرده‌ایم و با یاری خدا در سال آینده هفتمین دوره آن با حضور دانشجویانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

98/12/20