» » فرماندار شازند: جهاددانشگاهی، ضرورت ایجاد فضای قرآنی بین دانشجویان را احساس کرده است
فرماندار شازند: جهاددانشگاهی، ضرورت ایجاد فضای قرآنی بین دانشجویان را احساس کرده است
فرماندار شازند تأکید کرد: متأسفانه نگاه مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به حوزه فرهنگ که قرآن زیرمجموعه این حوزه است، نگاه شایسته‌ای نیست، جای تقدیر دارد که مجموعه جهاددانشگاهی ضرورت ایجاد فضای قرآنی بین دانشجویان را احساس کرده و انجام این خدمت را در دستور کار قرار داده است.

مصطفی عرب، فرماندار شازند در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی استان مرکزی در شهرستان شازند در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، این شهرستان را شهرستانی تاریخی، فرهنگی و قرآنی توصیف کرد و گفت: مردم این منطقه انقلابی و متدین هستند و همواره ثابت کردند که برنامه‌های فرهنگی به ویژه انجام امور قرآنی در اولویت آنان قرار دارد.


وی بر لزوم جریان‌سازی قرآنی در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های قرآنی می‌تواند در ایجاد موج قرآنی در سطح جامعه کمک کند، اما نباید به همین‌جا بسنده کرد، افراد قرآنی که در رشته‌های مختلف علم‌آموزی کرده و مورد آموزش قرار گرفته‌اند باید در دانشگاه‌‌ها، مدارس و مساجد به کار گرفته شوند تا آموخته‌های آنان در سطح مناطق و محلات نشر داده شود.


عرب استفاده از افراد آموزش‌دیده قرآنی را به برپایی جلسات خانگی علاوه بر برگزاری محافل بزرگ قرآنی در سطح شهر یا شهرستان توصیه کرد و گفت: مقام معظم رهبری به برپایی جلسات قرآنی خانگی تأکید بسیار دارند همه ما اعم از مسئول و فعال قرآنی وظیفه داریم به مطالبه معظم له جامه عمل بپوشانیم.


وی از حضور تیم نخبگان قرآنی از سراسر کشور در شهرستان شازند ابراز خرسندی کرد و افزود: انتخاب این شهرستان از لحاظ موقعیت، وضعیت و جایگاه خوب است، ما نیز از تمام ظرفیت و امکانات خود برای رفاه هرچه بیشتر دانشجویان قرآنی استفاده می‌کنیم.


این مقام مسئول تأکید کرد: متأسفانه نگاه مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به حوزه فرهنگ که قرآن زیرمجموعه این حوزه است، نگاه شایسته‌ای نیست، رویکردها عمدتا اقتصادی - عمرانی بوده است و پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی نبوده یا اینکه کمتر دیده شده است، جای تقدیر دارد که مجموعه جهاددانشگاهی ضرورت ایجاد فضای قرآنی بین دانشجویان را احساس کرده و انجام این خدمت را در دستور کار قرار داده است.


وی ادامه داد: تعدد و تکثر مراجع تصمیم‌گیر و مراجع اجرایی در حوزه قرآن باعث شده انجام امور قرآنی به صورت واحد صورت نگیرد، تقریبا ۱۰ دستگاه دولتی و غیر‌دولتی متولی امر قرآنی هستند که امیدوارم با هم‌افزایی ایجاد شده این انسجام و اتحاد بین آنان ایجاد شود.


عرب جهاد‌دانشگاهی را مجموعه‌ای علمی، آموزشی و فرهنگی خواند و فعالیت در این مجموعه را از افتخارات خود بیان کرد و گفت: امیدوارم با برگزاری این دوره فضای محتوایی ایجاد شود تا آنچه مدنظر مجموعه جهاد‌دانشگاهی در حوزه قرآن و فرهنگ است اتفاق افتد.


فرماندار شازند در بخش پایانی سخنان خود انجام اقدامات جهادی دور از ساز و کارهای تعریف شده دولتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در راستای تکالیف تعریف شده برای این مجموعه قدم بر می‌دارد، این مجموعه همانطور که در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگ، افکار‌سنجی و اطلاع‌رسانی قوی است در حوزه قرآن نیز با در اختیار داشتن خبرگزاری ایکنا که تخصصی در حوزه قرآن ورود پیدا کرده و سازمان قرآنی دانشگاهیان توانسته در حوزه قرآن نیز از خود خدمات ماندگاری برجای گذارد.





  

98/06/9