» » بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان از ایکنا

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکم اسفندماه، از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

وی از تحریریه فارسی و بین‌الملل ایکنا بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولید اخبار و پیگیری سوژه‌های خبری در این خبرگزاری تخصصی قرار گرفت.

ابتکار پس از آشنایی با فعالیت‌های ایکنا، تدوین سوژه‌های خبری و پیگیری آن در قالب گفت‌وگو با کارشناسان برای رسیدن به راه‌حل در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... را از جمله شاخص‌های ممتاز این خبرگزاری برشمرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پس از شنیدن صحبت‌های دبیران سرویس‌های مختلف خبرگزاری ایکنا، ضمن استقبال از انتشار خبرهای مربوط به عمل به قرآن، بر لزوم تعقل در دین تأکید کرد و گفت: قرآن و احادیث تأکیدات زیادی بر تعقل دارند، اما متأسفانه برخی مواقع شاهد هستیم که برخی به دلیل نگرانی از عدم پاسخگویی به سؤالات و شبهات، تفکر و تعقل را نفی می‌کنند.

وی ضمن استقبال از تلاش‌های خبرگزاری ایکنا مبنی بر بررسی کتاب‌های درسی قرآن به ویژه کتاب قرآن مقطع اول ابتدایی گفت: باید به دانش‌آموزان تفکر و تعقل در دین را آموزش دهیم. توجه به کارکرد دین، مفاهیم بنیادی دینی و فراتر رفتن از ظواهر دین برای درونی کردن مفاهیم دینی ضروری است.

ابتکار حق انتخاب را دلیل و عامل موفقیت و استقبال جوانان از انقلاب عنوان کرد و گفت: امام راحل تعمداً بر بیان مفاهیم دین و اجتماعی کردن این مفاهیم، تأکید داشتند تا کارکرد اجتماعی دین در کشور جا بیفتد.

وی پس از شنیدن فعالیت‌های سرویس اجتماعی ایکنا با محوریت زنان، خانواده و نیز فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، گفت: اصل بر خانواده‌محوری است و همه می‌دانند بهترین مکان برای بزرگ شدن بچه‌ها خانواده است، البته به شرطی که خانواده کارکرد خود را داشته باشد. حمایت از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در دستور کار ما نیز قرار دارد و امیدواریم رسانه‌ها نیز با طرح و تشریح این فعالیت‌ها از اقدامات اورژانس اجتماعی حمایت کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع خبرنگاران سرویس سیاست و اقتصاد ایکنا با اشاره به سرگردانی‌ها در حوزه اقتصاد، گفت: برخی وجود جنگ اقتصادی علیه ایران را انکار می‌کنند. از هر نظر تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران غیرقانونی است و ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که در کنار خود جنگ روانی را نیز دارد؛ در کنار این دو جنگ، وقتی مسئله سوء استفاده و قاچاق هم مطرح می‌شود، مشکلات به شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی از به راه‌اندازی کمپین زنان کارآفرین علیه تحریم‌ها سخن گفت و اعلام کرد: باید ببینیم با مشکلاتی از جمله قاچاق و احتکار چگونه باید مبارزه کرد.

ابتکار در ادامه بازدید خود پیشنهاد کرد ایکنا کار ویژه‌ای در زمینه محیط زیست از منظر دینی انجام دهد که رئیس خبرگزاری ایکنا از این پیشنهاد استقبال کرد.

97/12/4