صفحه اصلي
غلامرضا عباسی: دوره‌های آموزش تجوید از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار می‌شود
رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان از برگزاری دوره‌های مجازی تجوید از سوی این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، غلامرضا عباسی، رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش تجوید از سوی این مرکز گفت: طی سال گذشته در دیدار با معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان درباره توانمندسازی دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه در موضوعات قرآنی، مباحثی مطرح و در همین راستا دوره‌ آموزش تجوید قرآن کریم برگزار شد.

وی افزود: اولین دوره آموزش‌های مجازی در نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال در ۱۵ جلسه یک‌ساعته با حضور حدود ۸۰ نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. در این دوره سیدیوسف درود، مدرس قرآن و معصومه عباسی‌نظری، داور مسابقات بین‌المللی، تدریس را برعهده داشتند.

عباسی تصریح کرد: پس از دریافت بازخوردهای مثبت، مقرر شد تا این دوره‌ها در سطوح دیگر نیز برگزار شود، اما با توجه به اینکه مؤسسات مردمی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ناگزیر از بازطراحی این دوره‌ها شدیم. بر همین اساس برنامه‌ریزی شد تا این دوره‌ها متفاوت‌ از آموزش‌های بخش مردمی و به صورت گسترده‌تر و به منظور استفاده از ظرفیت و زیرساخت‌های مجازی جهاددانشگاهی ادامه یابد.

رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: در حال حاضر دومین دوره آموزش تجوید قرآن کریم برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با موفقیت همراه باشد. این دوره مجازی ویژه آقایان و بانوان شامل ۵۲ ساعت آموزشی خواهد بود که ۲۴ ساعت آن دروس نظری و ۲۸ ساعت آن تمرین است.


وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی با هدف انس جامعه با قرآن کریم و بهره‌مندی آنها از این آموزش‌ها برگزار می‌شود، بیان کرد: تمام دوره‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود، همراه با آزمون پایان‌دوره و اعطای مدرک از سوی جهاددانشگاهی خواهد بود.

عباسی درباره معیارهای تعامل و اجرای برنامه‌های آموزشی با دیگر نهادها و دستگاه‌ها گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و آمادگی دارد که با تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تعامل داشته باشد و دستگاه‌ها به شرط پذیرش قوانین آموزشی جهاددانشگاهی می‌توانند، اعلام آمادگی کنند.

علاقه‌مندان برای آشنایی با فعالیت این مرکز به نشانی hiska-jde.ir مراجعه کنند.


بازگشت