صفحه اصلي
اطلاعیه دبیرخانه جشنواره ملی کتابت قرآن
دبیرخانه نخستین جشنواره ملی کتابت قرآن کریم طی اطلاعیه‌ای به تشریح اهداف و شاخصه‌های این جشنواره پرداخت و از هنرمندان خواست آثار خود را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جشنواره ملی کتابت قرآن کریم که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور  و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد از اول بهمن جاری با هدف تربیت هنرمندان قرآنی جوان اعلام فراخوان کرده است.

دبیرخانه این جشنواره، در اطلاعیه‌ای به معرفی بخش‌های مختلف این جشنواره پرداخته و شاخصه‌های آن را تبیین کرده است. در این اطلاعیه آمده است:

جشنواره ملی کتابت قرآن کریم ویژه دانشجویان سراسر کشور است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن تا اول اسفندماه سال جاری فرصت دارند، ابتدا نمونه اثر خود با هر موضوعی را از طریق سایت جشنواره به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. در مرحله بعد این آثار مورد گزینش قرار گرفته و صاحبان آثار ارزیابی شده، می‌توانند در بخش آموزش این جشنواره شرکت کنند.

با توجه به اینکه مقوله آموزش جزء ارکان اصلی این جشنواره است، از این رو این بخش ویژه دانشجویانی است که اثرشان در بخش گزینش اولیه مورد تأیید قرار گرفته است و این بخش به دو قسمت آموزش تئوری و عملی تقسیم می‌شود. در بخش تئوری ۱۵ نشست تخصصی، با حضور اساتید و پژوهشگران صاحب‌نام برگزار می‌شود. در بخش عملی نیز ۲۰ جلسه کلاس آموزشی در چهار خط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث ضبط شده و در زمان مقرر در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه تصریح شده است: برای تشویق دانشجویان به شرکت در کلاس‌های این جشنواره برای هر کلاس امتیازی در نظر گرفته شده که مجموع این امتیازات در رتبه‌بندی نهایی جشنواره تأثیر مستقیم دارد. به گونه‌ای که ۳۰ درصد از امتیاز نهایی جشنواره مربوط به حضور در کلاس‌های آموزشی است.

فراخوان جشنواره ملی کتابت قرآن کریم به منظور تقویت مناسبات و تعاملات علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی با محوریت قرآن کریم، تکریم جایگاه والای زنان و کرامت انسانی آنها با توجه به محور قرار گرفتن سوره مبارکه حضرت مریم(س)، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به کار در زمینه قرآنی و حمایت از آنها، حمایت در راستای گسترش هنر قرآنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تربیت هنرمندان متعهد و جوان، شبکه‌سازی گروه‌های هنری و ایجاد روحیه کار گروهی در دانشجویان منتشر شده و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و ارسال نمونه آثار خود تا اول اسفند می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره به نشانی ketabat.isqa.ir مراجعه کنند.

همچنین، آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ بوده و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شمار‌ه‌های ۰۲۱۶۶۴۰۲۸۸۲ و ۰۲۱۶۶۹۷۰۷۷۵ تماس حاصل کنند.


بازگشت