صفحه اصلي
سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور خبر داد: برنامه‌های ویژه‌ خبرگزاری ایکنا برای فضای مجازی در سال جاری
سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) خبر داد: همه باید کمک کنیم تا برقراری ارتباطات قرآنی در فضای مجازی، تقویت و عطر قرآن را بیش از پیش در این فضا پخش شود که به این منظور خبرگزاری ایکنا برای فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای را در سال جاری مدنظر دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور،دکترسیدمحمدجواد شوشتری رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شامگاه پنج‌شنبه دوم خردادماه در سالن نشست‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد؛ اظهار کرد: ایکنا در طول شانزده سال اخیر، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌ است، در این مسیر طولانی و نورانی، افراد فراوانی افتخار خدمت در سایه قرآن را داشته اند، شخصیت‌هایی همچون دکتر منتظری، دکتر طیبی، دکتر خاکی و دکتر صابرفرزام شخصیت‌هایی هستند که باید از زحمات آن‌ها برای حمایت و پشتیبانی از ایکنا در طول سال‌های اخیر تاکنون به طور ویژه قدردانی کرد.

مدیرعامل ایکنا در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که زمانی این خبرگزاری به ۴۳ زبان پوشش خبر داشت اما کسی سؤال نکرد چرا به ۱۹ زبان کاهش پیدا کرد، قطعاً به دلیل عدم حمایت‌های مالی کافی بوده است، امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حمایت کنند تا مشکلات مالی خبرگزاری حل شود.

سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در پایان تأکید کرد: همه باید کمک کنیم تا برقراری ارتباطات قرآنی در فضای مجازی، تقویت و عطر قرآن را بیش از پیش در این فضا پخش شود که به این منظور خبرگزاری ایکنا برای فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای را در سال جاری مدنظر دارد.

 

رونمایی از اپلیکیشن ایکنا 

در ادامه این مراسم، از اپلیکیشن ایکنا که اخبار این خبرگزاری را به صورت شبانه‌روزی در اختیار کاربران این اپلیکشین قرار می‌دهد، رونمایی به عمل آمد که اقدامی در راستای ترویج محتوای قرآنی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

حسن بیادی فعال قرآنی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: رسول خدا(ص) به اصحاب خود فرمودند انسان تا آخر عمر به موعظه نیاز دارد، پس قرآن بخوانید که بهترین موعظه‌هاست. خبرگزاری ایکنا برای این موعظه تلاش و مثل یک وزارت ارشاد کوچک عمل می‌کند که قابل تحسین است.

  این مراسم با حضور جمعی از مسوولان سیاسی و فرهنگی کشور و شخصیت‌هایی همچون دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده رییس نمایشگاه قرآن و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، فاطمه ذوالقدر، زهرا سعیدی، حجت‌الاسلام احمد سالک، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ابوالقاسم رییسی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام محمدرضا نورالهیان مشاور عالی رییس کتابخانه ملی و حسن بیادی، فعال قرآنی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم قرآنی، یاد و خاطره مرحوم محسن مظاهری، پیشکسوت قرآنی و یار قدیمی استاد مولایی که شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشته شد و مسئولان سیاسی و فرهنگی و شخصیت‌های قرآنی حاضر، برای این خادم آستان قرآن کریم فاتحه و صلوات قرائت کردند.

گفتنی است، خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) نیمه ماه مبارک رمضان سال ۱۳۸۲ در نمایشگاه بین المللی قرآن کار خود را آغاز کرده است.


بازگشت