صفحه اصلي
آغاز طرح «دانشجومعلم قرآن» در جهاددانشگاهی استان مرکزی
مسئول سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی از آغاز کلاس‌های طرح «دانشجومعلم قرآن» با حضور ۱۹ شرکت‌کننده خبر داد.

مجتبی غلامی، مسئول سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از آغاز کلاس‌های طرح «دانشجومعلم قرآن» از امروز، ۶ بهمن‌ماه با حضور مسعود شهرجردی، ریاست جهاددانشگاهی استان مرکزی خبر داد و افزود: طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم برای سومین دوره به صورت ملی در حال برگزاری است و این طرح جزو طرح‌های هماهنگ فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متولی طرح ملی دانشجومعلم قرآن سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاد‌دانشگاهی که دو سالی است آغاز شده است برنامه‌های هماهنگی تعریف شده که استان‌ها باید انجام دهند که هر یک از برنامه‌ها متولی خاص خود را دارد.
غلامی ادامه داد: این طرح در کردستان، خراسان رضوی، سیسستان و بلوچستان، خراسان شمالی و استان مرکزی در حال برگزاری است که در این دوره قرار است دانشجویانی تربیت شوند که بتوانند برگزاری دوره‌های آموزش قرآن را برای دیگر دانشجویان و حتی دوره‌هایی را خارج از دانشگاه برای عموم مردم برگزار کنند.
مسئول سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: سال گذشته این دوره زودتر آغاز شد و امسال این دوره(طرح ملی دانشجومعلم قرآن) بین دو ترم از ۶ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۷ همین‌ماه در دانشگاه اراک ادامه دارد. این دوره در قالب یکصد ساعت آموزشی در ۴ سرفصل روش تدریس ۳۰ ساعت، تجوید ۳۰ ساعت، تدبر در قرآن ۲۰ ساعت و سبک زندگی قرآنی ۲۰ ساعت برگزار می‌شود.


وی با اشاره به رایگان برگزار شدن طرح، گفت: تنها از دانشجویان ۵۰ درصد مبلغ کتاب و نرم افزارهای تهیه شده یعنی ۲۵ هزار تومان دریافت شده است که اگر هر یک از متقاضیان حین برگزاری دوره انصراف دهند باید ۵۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند. به افرادی که تا پایان دوره حضور داشته باشند و در آزمون کتبی و شفاهی حائز امتیاز لازم شوند گواهی‌نامه تدریس اعطا می‌شود و موظف است هر ترم کلاس آموزش قرآن برای دانشجویان برگزار کند.
غلامی ادامه داد: اساتیدی که در این دوره از آنان استفاده می‌شود عبارتند از: آقای خان‌آبادی و خانم‌ها تشیعی‌فر، قیومی و کاظمی که وظیفه تدریس و آشنایی دانشجویان با سرفصل‌های درنظر گرفته‌شده را دارند، در پایان دوره نیز گواهی‌نامه تدریس توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کشور به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.


بازگشت