صفحه اصلي
در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود؛ امروز؛ اختتامیه بیست‌و‌سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن
مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم با حضور شرکت‌کنندگان این دوره و دانشجو معلمان نخبه دوره‌های قبل امروز، ۱۹ شهریور‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن جلسات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم، به همت مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با کار مطالعاتی در طول یک سال، برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در میان دانشگاه‌های کشور و به‌منظور پاسخگویی به نیازهای دینی جوانان و دانشجویان بنیان نهاده شده که تاکنون ۲۳ دوره از آن برگزار شده است.


نگاهی به بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم
بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم با گزینش تعداد کثیری از دانشجویان و قرآن‌آموزان در دو گروه «الف و ب» در تابستان امسال برگزار شد. شرکت‌کنندگان گروه «الف» طی روزهای ۲۰ مرداد تا پنجم شهریورماه به‌صورت فشرده از مباحث اساتید دروس روش تدریس(داود تک‌فلاح)، سبک زندگی قرآنی(سلما آرام)، تدبر در قرآن(مهدی اسماعیلی) و تجوید(بهناز احمدی) بهره‌مند شدند.


آزمون حضوری درس روش تدریس در تاریخ ۱۱ شهریورماه و آزمون دروس سبک زندگی قرآنی، تدبر درقرآن و تجوید به‌صورت مجازی به ترتیب در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریورماه برگزار شد.

همچنین کلاس‌های آموزشی گروه «ب» در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه از تاریخ ۹ مرداد آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد که آزمون پایان دوره این گروه در هفته دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش؛ مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم با حضور شرکت‌کنندگان این دوره و دانشجو معلمان نخبه دوره‌های قبل در تاریخ ۱۹ شهریور‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن جلسات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.


بهناز احمدی، مدرس درس تجوید در این دوره با اشاره به افزایش سطح کیفی این دوره به خبرنگار کانون نبأ، گفت: شروع فعالیت‌های قرآنی من از سال ۱۳۷۱ بوده که از سال ۱۳۸۲ داور کشوری و عضو رسمی داوران دارالقرآن هستم؛ با توجه به سابقه چندین ساله و حضور در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف، دوره دانشجو معلم قرآن کریم را به‌دلیل برنامه‌های جانبی مانند کار دانشجویی، مشاوره آموزشی و امکانات رفاهی که در داخل کلاس‌ها قرار داده‌ شده است، را به نسبت دیگر دوره‌ها با کیفیت احساس کردم.


وی با اشاره به گزینش افراد جهت حضور در این دوره‌ها، عنوان کرد: داوطلبان کثیری خواهان شرکت در این دوره هستند که با گزینش مخاطبان و انتخاب برگزیدگان شاهد افزایش راندمان کاری و سطح دوره هستیم.

عاطفه کیشانی، قرآن‌آموز حوزوی و حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم، گفت: آشنایی با دوره دانشجو معلم قرآن کریم جهاد دانشگاهی از طریق نمایشگاه قرآن بود. این دوره از نظر سطح اساتید و امکانات، شرایط بسیار خوبی دارد چراکه اساتید این دوره با گزینش‌های مختلف مخاطب‌شناسی کرده و با شناسایی نقاط ضعف دانشجویان، متناسب با آن آموزش لازم را به قرآن‌آموزان ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: جدی گرفتن طرح دانشجو معلم قرآن کریم از سوی دانشگاه‌ها می‌تواند جایگاه کنونی فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان را ارتقا بخشد.


بازگشت