صفحه اصلي
پیام رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

رئیس جهاددانشگاهی فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات را به ‌تمام دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش این عرصه و به ویژه شبکه روابط عمومی جهاددانشگاهی و جامعه رسانه‌ای این نهاد تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ متن پیام دکتر حسن مسلمی نائینی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه؛ روز روابط عمومی و ارتباطات را به‌ تمام دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش این عرصه و به ویژه شبکه روابط عمومی جهاددانشگاهی، جامعه رسانه‌ای این نهاد، اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این حوزه در مراکز آموزشی و دانشگاهی جهاددانشگاهی که برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام برمی‌دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بی‌شک روابط عمومی نبض حیاتی برای موفقیت یک سازمان است که پیوند‌دهنده ارتباطات درون‌سازمانی با مخاطبان بیرونی بوده و می‌تواند هرآنچه را که در بطن یک سازمان رخ می‌دهد به‌درستی ادراک کرده و در زمان و شرایط مناسبِ آن اطلاع‌رسانی کند و در تعامل با مخاطبان داخلی و جامعه هدف بیرونی بازخورد را دریافت و در مسیر پیشرفت نهادینه کند.

با وجود آن که از روابط عمومی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اشکال ارتباطات اجتماعی نام می‌برند، اما این مفهوم در عصر حاضر به‌واسطه تحولاتی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی پدید آمده، اهمیت دوچندانی یافته است.

ظهور نوآوری‌های فناورانه و مفاهیمی مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی و... در کنار رشد روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های نوین دیجیتالی که منجر به تغییر در روش‌های ارتباطی شده، برای سازمان‌ها و جوامع فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را به همراه داشته است.

اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، وقوع جامعه اطلاعاتی، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات، تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع شده است؛ بر همین اساس در بسیاری از سازمان‌های دولتی، خصوصی و نهادهای غیردولتی، روابط عمومی‌ها به‌عنوان عنصری قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف مدیریتی‌، نقش ویژه و مهمی را در جهت ایجاد ارتباط مؤثر با ذینفعان، آگاهی‌بخشی به مخاطبان و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می‌کنند.

فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات فرصت مغتنمی است تا جایگاه انکار‌ناپذیر روابط عمومی را در پیشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی و به‌خصوص نهاد انقلابی جهاددانشگاهی ارج نهیم و با نگاهی هوشمندانه و منصفانه به ترسیم چشم‌انداز، اهمیت و کارکردهای آن در کشورمان بپردازیم.

در سالی که از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «مهار تورم، رشد تولید» مزین شده است، روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و امیدآفرینی می‌توانند با آگاهی بخشی، نقش مؤثری را در تحقق شعار سال ایفا کرده و یک شتاب‌دهنده در رونق تولید و اشتغال باشند.

در جهاددانشگاهی نیز روابط عمومی رسالتی خطیر در توسعه و تحقق اهداف این نهاد برخاسته از انقلاب بر عهده دارد و برخلاف بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرائی کشور که طیف همگنی از وظایف را در دستور کاردارند، در این نهاد با تنوعی از فعالیت‌ها و دستاوردها در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، تجاری‌سازی و فرهنگی مواجه هستیم که خوشبختانه با توسعه به‌کارگیری فناوری‌های ارتباطی و اشتراک‌گذاری تجربیات موفق جهادگران در این حوزه توانسته‌ایم در حد توان به نقش‌آفرینی بپردازیم.

بار دیگر، روز ارتباطات و روابط عمومی را گرامی داشته و امیدوارم با تلاش مضاعف فعالان حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی که آگاهانه پا در عرصه یک فعالیت دشوار گذاشته و حقیقتاً جهاد گونه فعالیت می‌کنند، شاهد بالندگی و توسعه فعالیت‌ها و خدمت بیشتر به میهن اسلامی‌مان باشیم.»


بازگشت